Trappen en Curry happen

Trappen en Curry happen

JOEHOEOEOEO Nog 3 weken…..dan vliegen we naar Hanoi waar we zullen beginnen aan weer een nieuw fietsavontuur. Al vanaf maart zijn we ons aan het inlezen en oriënteren en we hebben mede dankzij de fantastische hulp en adviezen van Martin en Sharon van Asian Way of Life een fascinerende fietstocht samengesteld. Dit keer hebben we 9 weken vrije tijd tot onze beschikking. Als we onze reis samenstellen lijken we onvermoeibaar. De ervaringen van eerdere fietsvakanties maken ons in gedachten sterk en de uiteindelijke route is dus krap gepland en pittig. We gaan fietsen door Vietnam, Laos, Cambodja en een heel kleine stukje Thailand. Gelukkig zijn er een aantal escape mogelijkheden voor handen om de route in te korten in het geval we te optimistisch zijn geweest. Vooralsnog staat er een mooie route op papier en denken we een kleine 3000 km te gaan trappen.

Pas nadat we een paar dagen in Hanoi en tijdens de Oriental Sails Boat cruise in Halong Bay zijn geacclimatiseerd zullen we op de fiets stappen. We fietsen in het droge seizoen want de wegen zijn niet geweldig en soms onverhard. Dromerige stadjes zullen worden afgewisseld door opmerkelijke tempels en grote drukke steden met bonte markten. We kijken er vol spanning naar uit en natuurlijk houden we jullie weer op de hoogte en vinden het leuk om regelmatig reacties uit Holland te ontvangen.
PS. doe ons geen extra fotoruimte kado, de 200 foto's die we bij elk weblog krijgen is voldoende.
Robert & Anne Marie

Nienke

Hoi Globetrappers, veel plezier en laat ons lekker meegenieten van jullie avonturen.

Wim

We zullen je missen, maar zo'n avontuur is toch geweldig.

Ron en Anja

Hoi we zijn er weer klaar voor om jullie avonturen te lezen.
Wij zijn 2 jaar geleden met kerst naar Hanoi en Halong Bay geweest. Leuke ervaring (wel heeeel veeeel scootertjes) en toch niet altijd even lekker droog weer (toch redelijk wat regen) maar het blijft altijd bijzonder om te zien dat elk Aziatisch land zo zijn eigen dingetjes heeft. In 9 weken valt heel veel te zien. Geniet er van!

els en gerrit

We kennen gedeeltes van jullie route, maar niet op de fiets!!
Geniet ervan.

Marja

Hoi
Wordt weer interessant om straks te volgen.
Blijft wonderlijk, zo dicht bij elkaar wonen en straks contact vanaf de andere kant van de werled .
Geniet van de voorbereidingen !!
Succes,M@rja

Janna en Peter Spek

Leuk dat wij mee mogen gaan genieten van jullie tocht.
Veel succes, goede reis en weinig pech onderweg.

Joke en Vincent

Nog even en dan mogen jullie. We zagen jullie gisteren op het oranje gevaar voorbij stuiven. Logisch, iedere kilometer training is er één. Zorgen jullie deze keer wel voor de juiste maat reserveband. We kijken nu al uit naar jullie belevenissen.

Mark en Marie-Cecile

Te gekke reis natuurlijk! Maar niet te veel denken aan de Florijnse ontberingen van afgelopen zomer. Zo zwaar zal t hopelijk niet worden. Vietnam (per auto/boot/vliegtuig/motor) was al een hele ervaring. (wel veel heuvels...). Maar ook de hele dag door lekker eten en goedkope biertjes 's-avonds.
Beslist een paar dagen in Hoi An blijven. Leukste stadje in Vietnam. Geniet ervan!!

elsa

al spreken wij elkaar niet veel toch weer erg leuk om jullie straks te mogen volgen, 9 weken pfffffffffff.
Geniet ervan dan geniet ik weer van jullie mooie verhalen en foto's.